Venit Minim de incluziune
Venitul minim de incluziune reprezintă sprijinul financiar acordat de stat în scopul asigurării nivelului de trai minimal, astfel cum acesta este definit de art. 54 din Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, pentru familiile și persoanele singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei și riscului de excluziune socială, precum și pentru prevenirea riscului sărăciei în rândul copiilor și stimularea participării acestora în sistemul de educație.
Venitul minim de incluziune se compune din una sau mai multe din următoarele categorii de ajutoare financiare:
a)ajutor de incluziune și/sau
b)ajutor pentru familia cu copii.
Cuantumul venitului minim de incluziune se stabilește în baza venitului net lunar ajustat, calculat prin aplicarea coeficienților de echivalență, corespunzători persoanei singure, respectiv dimensiunii familiei, la venitul net lunar al acesteia.
Reglementări legale:
Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
Hotărârea de Guvern nr. 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
Dosarele pentru solicitarea VMI pot fi depuse fizic la sediul primăriei!
1. Documentele necesare pentru solicitarea VMI
- Formular standard de cerere pentru acordare VMI, conform anexei 1 la HG 1154/2022
- Declarație pe propria răspundere
- Actul de identitate al solicitantului și al membrilor familiei
- Adeverințe de venit pentru toate sursele de venit ale familiei
- Certificat de naștere pentru fiecare copil
- Certificatul de deces pentru oricare membru decedat al familiei
- Dovada școlarizării pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 și 16 ani
- Angajamentul de plată (pentru situațiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit), conform anexei 8 la HG 1154/2022
- Alte documente specifice situației beneficiarului (certificat de încadrare într-un grad de handicap, cartea de identitate a mașinii)
2. Cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenţă socială
3. Angajament de plata VMI – Anexa-nr.8
4. Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune
Alocație pentru copii
Indemnizație pentru creșterea copilului
Stimulent de inserție
Legitimație pentru locurile gratuite de parcare pentru persoanele cu handicap
Acte necesare pentru eliberarea cardurilor-legitimație pentru locurile gratuite de parcare pentru persoanele cu handicap
Eliberarea acestor carduri-legitimație se face în baza prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările si completările ulterioare, si cu prevederile H.G. nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 1.
Lista documentelor necesare:
- cerere-pentru-obtinerea-cardului-legitimatie-pentru-locurile-gratuite-de-parcare.pdf
- copie a certificatului de încadrare în grad si tip de handicap eliberat de comisia de evaluare a persoanelor cu handicap sau decizia eliberata de comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, în termen de valabilitate;
- copie a actului de identitate al solicitantului;
- 2 poze 30 x 40 mm, recente;
- cardul-legitimație expirat, în original, în cazul în care solicitantul a deținut un astfel de card.
Pentru eliberarea cardului-legitimație pentru locurile gratuite de parcare reprezentanților legali/asistenți maternali ai PERSOANELOR MINORE cu handicap, aceștia trebuie sa depună în completare la dosarul de baza mai sus menționat următoarele documente:
- Copie după certificatul de naștere al copilului;
- Copie act de identitate reprezentant legal sau asistent maternal;
- Document din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal sau document din care sa rezulte ca este asistent maternal cu drepturi părintești dobândite prin hotărâre judecătorească;
- 2 poze 30 x 40 mm, recente, ale reprezentantului legal (în acest caz nu mai este necesara depunerea celor 2 poze ale persoanei minore cu handicap).
Fiecare document depus în copie va fi însoțit de originalul acestuia, pentru verificarea autenticității.
Cardul-legitimație pentru locurile gratuite de parcare se eliberează numai persoanelor cu handicap sau reprezentanților legali ai acestora, care au domiciliul in Comuna Lueta.